Milanski pohištveni sejem gosti več kot 2.000 razstavljavcev iz kar 165 držav z vsega sveta, zato ni presenetljivo dejstvo, da se s predstavljenimi kosi na dogodku začrtajo oblikovalske modne smernice za prihajajočo sezono. Gre za razsežen projekt, ki se poleg osrednjega prizorišča razpršeno odvija tudi po vsem mestu in bližnji okolici ter navdušuje s številnimi oblikovalskimi presežki, ki si jih je vredno ogledati. Zato smo za vse ljubitelje lepega pripravili povzetek opaznejših trendov, ki jih narekuje letošnji milanski teden oblikovanja.
1. Kakovost in večna klasika
Na letošnjem pohištvenem sejmu so se podjetja večinoma osredotočila na dobro premišljene in zasnovane kose pohištva, katerih prvotni namen ni bil izstopati v množici, ampak soustvarjati povezano celoto. Brezčasna nevtralnost je navduševala s kakovostnimi, dobro krojenimi, a hkrati nevpadljivimi kosi.
Tako se je veliko blagovnih znamk od opaznejših samostojnih kosov preusmerilo k večni eleganci nevtralne, zaključene celote, ki z izbranimi dodatki nudi neskončno možnosti kombiniranja, se prilagaja času ter počutju posameznika. To potrjuje tudi Marie Kristine Schmidt, podpredsednica oddelka za blagovno znamko, oblikovanje in marketing v podjetju Bang & Olufsen, ki meni, da »pri sodobnem razkošju ne gre za množično potrošnjo« in nadaljuje:
Menim, da se vedno bolj približujemo času, ko ugotavljamo, da bi raje imeli manj. Nekaj dobrih kosov, ki so nam resnično všeč, namesto tega vsesplošnega potrošništva, kjer neprestano kupujemo in mečemo stran.1
Zvočniki Bang & Olufsen BeoSound Shape Vir slike
2. Odtenki terakote, bež in sive
V barvni shemi so prevladovali zemeljski odtenki terakote, bež in sive. Toplo barvno lestvico so dopolnjevale bogate tkanine z vzorci, ki pa so v svoji izrazitosti še vedno ohranile zadostno mero prefinjenosti.
Podjetja so nam tokrat predstavila številne kose v izbranih barvnih odtenkih, s katerimi lahko prostoru vdahnemo občutek udobja in mehkobe ali pa z njimi ustvarimo sončno in energično vzdušje.
Vzorci in materiali se pogosto ujemajo z oblazinjenim pohištvom, blazinami, preprogami, pogrinjki in celo umetninami na steni. Kombinacija skrbno izbranih kosov iz izbrane barvne palete z vzorci naravnih materialov in tkanin bo tako vaš prostor oplemenitila s prefinjenim dotikom domačnosti.
Oblikovalka Patricia Urquiola, Garden Layers, Vir slike: GAN
3. Zelena kot barva leta
Napoved Pantona, ki kot vodilno barvo leta na prvo mesto postavlja odtenek zelene, imenovan Greenery, se je do neke mere uresničila, kar se je pokazalo tudi v Milanu. Zelena se je sicer opazno prebila v ospredje, a prevladujoči odtenki niso vsebovali tako močnega rumenega podtona. Večinoma je šlo za nekoliko temnejše odtenke, bližje barvi smaragda ali gozda.
4. Navdih narave
Narava je kot neskončni, najbogatejši vir navdiha svoj pečat pustila tudi na letošnjem sejmu. Še vedno aktualnim motivom cvetja, džungle, bananinih listov in japonskega javorja se je pridružila še obilica sobnega rastlinja.
Travniško cvetje in metulji so krasili tkanine (Moroso), narava je bila izhodišče tudi za številne oblike (Knoll, miza Grasshopper).
5. Eleganca kamna
V liniji brezčasnosti seveda ne gre pozabiti na kamen, ki je letos dominiral v vsej svoji prefinjenosti. Marmor v rjavih in zelenih odtenkih, modrozelen granit in oranžni oniks so popestrili barvno shemo z bogatimi vzorci in unikatnimi teksturami.
Številne elemente so pokrivale izjemno tanke marmorne plošče, pogosto s poševnim profilom, kar je poskrbelo za poseben občutek lebdenja. Pri spet drugih kosih so bile plošče pogreznjene v okvirje, njihovi robovi pa skriti.
6. Lahkotni velikani
Kavči so postali večji in globlji, vendar ne nujno masivni. Preproste linije, nevtralne barve in zaobljene oblike v kombinaciji z okvirji krhkega videza poskrbijo za pridih lahkotne elegance.
Predvsem pri sedežnih garniturah je bila opazna velika naklonjenost udobju. Tako so pri večini razstavljavcev prevladovale nizke, mehke in zaobljene oblike.
Lahkotni velikani tako dominirajo v dnevnih prostorih, kjer ustvarjajo prijeten prostor za druženje, hkrati pa nam s svojimi oblikami in velikostjo nudijo občutek udobja in varnosti.
7. Nove dimenzije materialov
Pozornost do samih materialov, razsežnosti njihove uporabe ter izdelave skrbnih detajlov je pripeljala do zanimivih in dobro načrtovanih kolekcij. Zdi se, da prepletanje vrvi, pasov in tkanin ustvarja nove dimenzije na videz lahkotnih, a vendarle stabilnih kosov pohištva.
Oblikovalka Doshi Levien, kolekcija Cala, Kettal, Vir spodnje slike: Domus
Sejem je postregel s številnimi edinstvenimi kosi, ki so bili prava poslastica za oči. Še več jih razkrijemo v prihodnjih člankih, kjer se bomo z različnimi sklopi fotografij popeljali po razstavnem salonu in tako pobližje spoznali obstoječe in prihajajoče pohištvene trende. Zato vas vabimo, da Dekoraco spremljate tudi na Facebook strani, kjer vas bomo dosledno obveščali o novih prispevkih.
1»Modern luxury is not about mass consumption. I think we’re moving towards a time when we are saying we’d rather have less. A few good items that you are really happy about, instead of this consumerism where you buy and throw away.« (Marie Kristine Schmidt, Bang & Olufsen)
Viri:
- lastni arhiv
- Scott, Fiona Sinclair.»Luxury Redefined in 8 New Objects.« CNN. Cable News Network, 10. april 2017. Splet. 20. april 2017.